måndag, december 13, 2010

God Knows...

Melez

Efter en tids frånvara så tycker jag att det kan vara på sin plats att åter börja kraffsa ner lite tankar osv, så till verket.

Jo fick frågan idag av en kristen man från Syrien ang bomben i St-holm "tror du ni kommer att tappa Sverige nu?" svarade nej på frågan var vid han säger att så är fallet "vi förlorade Syrien"
Kan i dessa dagar åter vara på plats att förklara något som angagerat mig i rätt många år nu nämnligen energihöjningar. som sagt vi började se vart det barkar redan 1999 och för andra som jobbar andligt på samma och liknande sett som jag gör är det knappast inget att bli förvånad över, vi går mot dec 2012 i en rasande hastighet, frekenserna höjs och folk kommer att göra de mest konstiga saker, i stort o smått, tänk själv, hur har du förändrats de senaste åren? gjort saker du inte trodde du skulle göra? nya förhållanden, börjat träna bara så där? känt en lust att göra saker du inte gjort tidigare osv. Tro mig vi kommer att få se massor hända, terrordåd,ekonomisk kollaps i ett flertal länder, krig och div konflikter. Tack och lov så är det bara det negativa som skrivs och omtalas i media men tror och har en stor övertygelse om att dessa höjningar i de flesta fall leder till goda handlingar. I ljus,humanism, kärlek...

Annars så lite mer på det privata planet då.
Jo det rullar på och närmast på agendan står div plåtningar och den stora händelsen/eventet YuleBlot, Yule infaller i år den 21e men vet inte i dagsläget var/när/hur detta kommer att firas, vet bara att jag mest vill fira denna högtid tillsamman med en strikt samansk inriktning, fått riktigt fina erbjudanden att fira den i "Lodge" med tycker att just denna högtid ska avnjutas med gammhedniska riter tillsammans med bröder & systar som jobbar på det sett så som ochså jag gör, ett blot är ett blot *s*
Tyvärr har jag tappat kontakten med ett par av de personer jag uppskattat mest vad gäller shamansk kunskap/vänskap pga ett par troliga missförstånd, vet inte vad som hände men det kom ett mail typ" hörde att du anser si & så" sedan tyst, varför inte ta den frågan över en kopp mellan fyra ögon och reda ut det hela, särskilt om den/de personerna i hjärtat vet att jag älskar denna av hela mitt hjärta och aldrig skulle sätta den/de i dålig dager, visst vi jobbar olika på många sett men jag ar aldrig o kommer aldrig tvivla på deras kunskap el håg.
Känner inget nid i den frågan mest i själen en sorg. vill bara avsluta med. Jag saknar er.

Som sagt en händelse rik sommar/höst med dödsfall i den närmaste svären och mycket sorg,jobb,oro, och stret men är på banan med oförminskad styrka.
Tack för alla vänliga ord o stöd vänner, utan er vore jag ingenting, ingen nämnd ingen glömd.

Till sist till min mor ett tröstens ord.
"Han är inte borta, han har bara gått lite i förväg"

Älskar er/Nemo...