söndag, februari 28, 2010

Princess Of Russia.

Melez

Jo så då var det faktiskt klart, klart,bokat o till stor del betalt, det finns ingen återvändo nu, Nemo åker till Ukraina!!!!
Ryssland o de gamla sovjet staterna har en dragning på mig, som om jag varit där förr, tror en bit av min själ bor i de trakterna, känner igen mentliteten, måste va så att jag bott flera liv i den delen av världen. ef att ha kommit hem från Leningrad "Ja jag väljer att kalla saker för dess rätta namn" så känndes det tomt och som att jag måste tillbax och nu är det äntligen dax att snart åter igen trampa österlänsk jord.

Den 7 Maj kl 07 tiden lyfter planet till Kiev med ett byte i Tyskland, den 8e blir det upp tidigt upp och iväg mot den vitrysska gränsen & Chernobyl till 30km zonen, ef pass o koll av div tillstånd vidare in till 10km zonen o flera passkontroller o tillstånd som ska gås igenom och sedan är vi inne, vidare färd mot sarkofgen och reaktor 4. där efter mot "Red forest" och senare äntligen till den förbjudna staden.
Ledig dag den 9e med tid att besöka stans sevärdheter och det lär finnas en hel del kan jag tänka, ska väl ochså få lite tid över att smaka lite på vodkan och gå ut på nån trevlig klubb.

Är så glad att jag får resesällskap i form av min bäste vän från det jag var liten, han o jag har gjort väldigt mycket kul o bus ihop bla var han me på förra rysslandsresan, vi har bestigit Kebenekaise,vandrat tillsammans mm, så jag kan inte få bättre sällskap.

Lite om inget och det blev visst bara reseprat denna gång men återkommer snart om lite annat som händer i min lilla värld.

Till sist jätte tack till de som gjort denna resa möjlig.

Magnus "kapten rödskägg" min vän o rese kamrat.
Solo east.
Sergeij. För all hjälp med tillstånd o bokningar mm.
Kozatskiy hotel.
Natacha. För tips, råd, och hjälp med kontakter.
Konstantin.
Oskar. för tips o hjälp. Hoppas se dig över en kall.