fredag, november 27, 2009

Ta Vad Du Vill & Jämför...

Melez

Tar mig lite tid i November mörkrets svarta väv och plottrar ner några rader.
Jo har då iaf börjat jobba igen och allt verkar ha åter gått till en så kallad vardag med allt vad det innebär av måsten osv.

Känns verkligen att det nu är den mörka kalla tiden vi har framför oss, känns in i ens hela väsen, ett väsen som bara skriker efter värme, sol,lugn, njutning osv.
Försöker att mota dessa kännslor med jobb,träning, och att inte tänka allt för mycket.
Ska iaf komma igång med träningen på allvar nu igen och det kommer att bli ett riktigt oxpass imorgon bitti, behöver det,känner mig "blötfet" och jag måste kämpa på om jag ska kunna gå upp så pass mycket i vikt om jag bestämt som mål, så nu jäklar!

Saknar ledighet, saknar sommaren med flygmässor, Göteborg, att bara sitta o glo på folk över en kall på avenyn, saknar shamanskt utövande med systrar o bröder med extas trummningar i timmar utomhus i natten, saknar kännslan att åka bil låååångt i allt för hög fart, ensam på en motorväg.

Nää ska inte gnälla,bara skönt att få ur sig lite :)
Det är faktiskt inte ett totalt jävla mörker. Har både fått underbar massage och badat bastu så det lättar ju upp vinterhumöret
Och nu ska jag ju även äntligen få tummen ur o ta tag i några plåtningar igen.

På magifronten då.
Jo vars, har ju iof jobbat lite för mig själv men nu är det full fart med det vanliga igen med oförminskad styrka, jobbar på med "Resor" både nattliga astrala och annat. Försöker att komma ihåg att meditera ochså. Lite kul är att det hör av sig folk som vill ha lite"lektion" i meditation och annat utövande så jag hoppas kunna komma ut på vägarna lite mer igen snart.
Och snart är det ju äntligen Vinterblot, en av de högtiderna jag bara älskar. Har inte bestämt vart jag tar vägen el vad jag gör riktigt men kom med förslag så...

Till sist mitt vanliga tack till.
Mina kollegor för att ni ringt & messat o hört efter hur man mådde i grissjukan.
Zara,Jocke,Wille &Emma för ett trevligt dop, hoppas ni är nöjda med bilderna.
Konstantin. Jo vi tar den ölen snart.
Delar av Bastuklubben :) Frippe o Lasse för Bastu och prat.
The Wait. För ett gött gig och bra bilder.
Idun. Stort lycka till.
"Asa drottningen" för det dyrbara mjödet att dricka.
Prema. för massagen, ditt alltid så starka o goda kaffe,& sällskap.
Dalblads.

Älskar er.
Njut!