söndag, augusti 31, 2008

På resande fot bland folk, rövare, och flygande maskiner.

Melez vänner.

Så har man lämnat hotellet och Göteborg ef ett par härliga dagar.
Så gött att komma bort ett tag och bara ägna sig åt sig själv.
Älskar den stan och skulle nog kunna tänka mig att stanna på hotellet några dagar till, skönt med fint rum mitt på Avenyn, god mat och väldigt trevlig personal.

Vad har man haft för sig då? , jo detvar flygdag på Säve, landets största i år med drygt 30 000 besökare, med bla godbitar som Spitfire, P51 Mustang, Lanasen, tunnan och inte minst JAS Gripen plus ett antal mäktiga maskiner.
Areoseum är ett häftigt ställe med sina stora bergrum från kalla krigets dagar, som man lätt slår ihäl några timmar att titta på.

På kvällen vart det utgång i Göteborg, det var inte planerat men jag stötte på några goda vänner och det blev en rälig runda med allt i från mitt favorit ställe Dancin Dingo och Hard rock cafe till stans tråkiga snobbställen med arrogant folk o helt vansinniga priser, nää tacka vet jag att komma ifrån Avenyn till de trevliga o mysiga ställerna runt järntorget och runt i ytterkanterna av centrum.

Nää nog om detta, har säkert glömt massor men men.
Saknar Gbg och längtar redan ef nästa tripp inom kort.

Till sist ett litet tack till.

Min sambo för förståelse o peppning att åka.
Arrangörer på Areoseum, för smidigt arrangemang.
Hotell Mornington + personal.
Dacing Dingo.
De jag var ute på krogen med, ingen nämd...
Jennie`s kattöron.
A lagaren på centralen.
Miami freddie.
Mr Wadling.
Nunnorna på bron.
Hemvärnet för maten.

Ha det gött o sköt er.
Ta vara på allt, ev o njut så mycket ni orkar o hinner.