söndag, november 23, 2008

Sovande troll & raggsocksfötter....

Melez.

Har varit en strulig period, dålig ekonomi, och allt för lite sömn, kyla, o vinter gör mig till en inte allt för pigg själ, skulle jag kunna så skulle jag lätt lämna detta iskalla land halva året "suckar och drömmer om Mexico"

Men nu är det som det är och jag tror faktiskt att humöret är lite bättre. Har varit lat nån dag och inte plåtat nåt särskilt denna helg, har mest odlat anden och ätit gött.
Har tagit mig i kragen och fått på vinter däcken på tigran så nu är det bara att börja flänga o fara igen.

Tänker mycket och när jag möter folk ute så kommer det ofta frågor av karatär som kan va svåra att förklara men tänkte ta upp en vanlig sak jag stöter på.
Många säger till mig att tex "jag har bett och använt magi för att jag ska få ditten o datten, kärlek,osv"

Varvid jag brukar fråga "vad har du gett" och folk verkar blanda ihop begreppen, visst man kan be makterna om saker och visst hjälper de till men man bör underhålla dom ochså.
Är det vi som tjänar det andliga, Wanka tanka, den stora ande, våra kraftdjur, o väsen, el är det de som är till att tjäna oss!? tror med största säkerhet att det är det
första som gäller.

Visst det är inga fel att be makterna om hjälp o hjälp kommer man få men för sjutton visa lite tillbax, trumma med ditt djur, håll en ceremoni, drömm med makterna, offra osv och då menar jag kanske inte bara tända ett ljus o mummla tack, nää ut o blota i naturen, gör en utesittning, känn.

Nää tillbax till vardagen o dax att mata katter o fixa matlåda, snart ringer klockan i smällkalla grisottan o det är dax att åter hora för sitt köttsliga liv.

Tack Sören för all hjälp med bilen/bilarna.

Lämnar er med en skitsur Signe.




1 Comments:

Blogger AnnaJohanna said...

Halloj!!
Long time no Blogging hihi..
känner mig som katten på bilden haha.. Kan relatera till den..
Ha det gott!

6:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home